Skip to content

Beschrijving batch XML

XSD Schema

Download

image

XML Nodes

Node Pakketgegevens

Deze node is de overkoepelende node waaronder alle andere nodes verzameld staan.

  • Ze bevat een aantal patientgegevens-node
  • een aantal uitgevoerdezorg-nodes
  • één tarificatiedienst-node
  • één facturatieperiode-node
  • één vereniging-node
  • een aantal profielen-nodes
  • een aantal lezingidentiteit nodes
  • een aantal kennisgevingwondzorg nodes

Tenzij anders vermeld, worden

xml
	<pakketgegevens>
		<softwarehuis>

		</softwarehuis >
		<patientgegevens>

		</patientgegevens>
		<patientgegevens>

		</patientgegevens>
		<uitgevoerdezorg>

		</uitgevoerdezorg>
		<uitgevoerdezorg>

		</uitgevoerdezorg>
		<tarificatiedienst>

		</tarificatiedienst>
		<facturatieperiode>

		</facturatieperiode>
	<vereniging>

	</vereniging>
		<profielen>

		</profielen>
		<profielen>

		</profielen>
		<lezingidentiteit>
		--
		</lezingidentiteit>
		<kennisgevingwondzorg>
		--
		</kennisgevingwondzorg>
	</pakketgegevens>
	<pakketgegevens>
		<softwarehuis>

		</softwarehuis >
		<patientgegevens>

		</patientgegevens>
		<patientgegevens>

		</patientgegevens>
		<uitgevoerdezorg>

		</uitgevoerdezorg>
		<uitgevoerdezorg>

		</uitgevoerdezorg>
		<tarificatiedienst>

		</tarificatiedienst>
		<facturatieperiode>

		</facturatieperiode>
	<vereniging>

	</vereniging>
		<profielen>

		</profielen>
		<profielen>

		</profielen>
		<lezingidentiteit>
		--
		</lezingidentiteit>
		<kennisgevingwondzorg>
		--
		</kennisgevingwondzorg>
	</pakketgegevens>

Node softwarehuis

Deze node bevat de gegevens van het softwarehuis

  • Code (string): Dit is een code toegekend door TDM3.
  • Naam (string): De naam van het softwarehuis
  • Telefoonnummer (string): Het telefoonnummer van het softwarehuis
  • Email (string): Het emailadres van het softwarehuis

Voorbeeld:

xml
	<softwarehuis>
		<code></code>
		<naam></naam>
		<telefoonnummer></telefoonnummer>
		<email></email>
	</softwarehuis>
	<softwarehuis>
		<code></code>
		<naam></naam>
		<telefoonnummer></telefoonnummer>
		<email></email>
	</softwarehuis>

Node patiëntgegevens

Per patient is er één patientgegevens node met hierin de volgende gegevens (in volgorde zoals ze hieronder staan):

  • patientgegevens_id (integer): Dit is een uniek nummer binnen dit bestand waarmee de 'uitgevoerdezorgen'-nodes en 'profielen'-nodes gelinkt kunnen worden aan de 'patiënt'. Dit wil zeggen dat voor elk 'profielen'-node en elke 'uitgevoerdezorg'-node van de patiënt deze patientgegevens_id gebruikt moet worden.

  • externeid (string): De patientid van het versturende systeem; deze id wordt samen met de patientgegevens_id gebruikt om de 'uitgevoerdezorgen'-nodes en de 'profielen'-nodes te linken aan de patiënt. Dit wil zeggen dat voor elke 'profielen'-node en elke 'uitgevoerdezorg'-node van de patiënt deze externeid gebruikt moet worden.

  • naam (string): De naam van de patiënt.

  • voornaam (string): De voornaam van de patiënt.

  • geslacht (string): Het geslacht van de patiënt (mogelijke waardes: M, V).

  • geboortedatum (dateTime): De geboortedatum van de patiënt.

  • straat (string): De straat van de patiënt. (domicilie adres)

  • huisnummer (string): De huisnummer van de patiënt. (kan maximum 10 karakters bevatten). (domicilie adres)

  • busnr (string): De busnnr van de patiënt. (kan maximum 10 karakters bevatten). (domicilie adres)

  • postcode (string): De postcode van de patiënt. (domicilie adres)

  • gemeente (string): De gemeente van de patiënt. (domicilie adres)

  • landcode (string): De landcode van de patiënt (ISO) (domicilie adres)

  • ziekenfondscode (string): Het ziekenfonds waar de patiënt is aangesloten.

  • stamnummer(string): Enkel voor buitenlanders en boorlingen,voor alle andere gevallen moet men het rijksregisternummer gebruiken. Bij facturatie van zorgen buiten het ZIV (verzekering, ocmw, patient) en het rijksregisternummer of stamnummer is niet gekend, kan in dit veld een unieke identificatienummer meegegeven worden.

  • risicocode1 (string): De risicocode 1 van de patiënt.

  • risicocode2 (string): De risicocode 2 van de patiënt.

  • ruraal (boolean): Als dit veld true is dan wordt er voor elke uitgevoerde zorg een prestatie met nomenclatuur 418913, verplaatsingskosten, aangemaakt.

  • startdatumpal (dateTime): De startdatum paliatieve verzorging, van het palliatief akkoord

  • rijksregisternummer (string): Het rijksregisternummer van de patiënt.

  • kanaalBewijsstuk (integer) 1= Per post, 2=per e-mail, 3 = eBox

  • bestemmelingBewijsstuk (integer)1=patiënt, 2=vertegenwoordiger van de patiënt of bewindvoerder

  • naamBestemmelingBewijsstuk (string): De naam van de bestemmelingbewijsstuk (zelfs als dit de patiënt is)

  • voornaamBestemmelingBewijsstuk (string): De voornaam van de bestemmelingbewijsstuk (zelfs als dit de patiënt is)

  • straatBestemmelingBewijsstuk (string): De straat van bestemmelingbewijsstuk (zelfs als dit de patiënt is)

  • huisnummerBestemmelingBewijsstuk (string): De huisnummer van bestemmelingbewijsstuk (zelfs als dit de patiënt is). (kan maximum 10 karakters bevatten)

  • postcodeBestemmelingBewijsstuk (string): De postcode van bestemmelingbewijsstuk (zelfs als dit de patiënt is).

  • gemeenteBestemmelingBewijsstuk (string): De gemeente van van bestemmelingbewijsstuk (zelfs als dit de patiënt is)..

  • emailBestemmelingBewijsstuk (string): e-mailadres van bestemmelingbewijsstuk (zelfs als dit de patiënt is).

  • taalcodebewijsstuk (string): de ISO-639-1 taalcode waarin het bewijsstuk moet opgesteld worden. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes

    • Nederlands = nl
    • Frans = fr
    • Tweetalig = nlfr Indien geen taalcode wordt meegegeven of aangeduid, wordt de overeenkomstige taal van de postcode (Gewest) gebruikt. Indien Brussels Hoofdstedelijk Gewest, dan wordt het bewijsstuk tweetalig opgesteld.
  • identificatiebestemmelingbewijsstuk (string)

    • identificatie eigenaar ebox
    • indien patient, hier het insz nummer van de patient herhalen, indien bewindvoerder, de insz van de bewindvoerder plaatsen.
  • identificatietypebestemmelingbewijsstuk (int)

    • type identificatie eigenaar eBox, 1 = INSS , 2 = NIHII, 3 = CBE (organization)
  • metadata(type metadata, optioneel element): een "key-value" pair (naam-waarde) van items waarbij optioneel meta informatie kan meegegeven, die niet direct te maken heeft met de tarificatie van prestaties. Voorbeeld metadata item

xml
			<metadata>
			<item>
				<naam>venootschap</naam>
				<waarde>de zonnebloem</waarde>
			</item>
			<item>
				<naam>ronde</naam>
				<waarde>tour 1</waarde>
			</item>
			</metadata>
			<metadata>
			<item>
				<naam>venootschap</naam>
				<waarde>de zonnebloem</waarde>
			</item>
			<item>
				<naam>ronde</naam>
				<waarde>tour 1</waarde>
			</item>
			</metadata>
  • adressen (type collection adres, optioneel element). Standaard wordt het domicilie adres (officieel) meegegeven. Via het element adressen kunnen ook andere adressen meegeven worden, zoals het verzorgingsadres.

element adres op Node patientgegeven

Standaard wordt het domicilie adres (officieel) meegegeven op patiëntgegeven niveau, de patiëntfactuur wordt dan naar dit adres verstuurd. Wanneer het verzoringsadres verschilt van het domicilie adres, dan kan dit verzorgingsadres meegegeven worden via het element adressen, naar onderstaand voorbeeld. Het element adressen kan een lijst van 1 of meerdere adressen bevatten.

Elk adres heeft volgende eigenschappen

  • type (AdresType) : string enumeratie beperkt tot volgende waarden: Verzorging, Domicilie
  • straat (string): De straat van de patiënt voor dit type adres.
  • huisnummer (string): De huisnummer van de patiënt voor dit type adres. (kan maximum 10 karakters bevatten).
  • postcode (string): De postcode van de patiënt voor dit type adres.
  • gemeente (string): De gemeente van de patiënt voor dit type adres.
  • landcode (string): De landcode van de patiënt (ISO) voor dit type adres.
  • ruraal (boolean): Indien type = Verzorging en dit veld op true, wordt er voor elke uitgevoerde zorg een prestatie met nomenclatuur 418913, verplaatsingskosten, aangemaakt.
  • email (string): optioneel email adres.

Voorbeeld adressen

xml
		<patientgegevens>
				<patientgegevens_id></patientgegevens_id>
				<externeid></externeid>
				<naam></naam>
				<voornaam></voornaam>
				<geslacht></geslacht>
				<geboortedatum></geboortedatum>
				<straat>Stationstraat</straat>
				<huisnummer>15</huisnummer>
				<postcode>9300</postcode>
				<gemeente>Aalst</gemeente>
				<landcode></landcode>
				<ziekenfondscode></ziekenfondscode>
				<adressen>
					<adres>
						<type>Verzorging</type>
						<straat>Drie Sleutelstraat</straat>
						<huisnummer>74</huisnummer>
						<postcode>9300</postcode>
						<gemeente>Aalst</gemeente>
						<landcode>BE</landcode>
						<ruraal>false</ruraal>
						<email>example@email.be</email>
					</adres>
				</adressen>
		</patientgegevens>
		<patientgegevens>
				<patientgegevens_id></patientgegevens_id>
				<externeid></externeid>
				<naam></naam>
				<voornaam></voornaam>
				<geslacht></geslacht>
				<geboortedatum></geboortedatum>
				<straat>Stationstraat</straat>
				<huisnummer>15</huisnummer>
				<postcode>9300</postcode>
				<gemeente>Aalst</gemeente>
				<landcode></landcode>
				<ziekenfondscode></ziekenfondscode>
				<adressen>
					<adres>
						<type>Verzorging</type>
						<straat>Drie Sleutelstraat</straat>
						<huisnummer>74</huisnummer>
						<postcode>9300</postcode>
						<gemeente>Aalst</gemeente>
						<landcode>BE</landcode>
						<ruraal>false</ruraal>
						<email>example@email.be</email>
					</adres>
				</adressen>
		</patientgegevens>

voorbeeld patientgegeven

xml
	<patientgegevens>
		<patientgegevens_id></patientgegevens_id>
		<externeid></externeid>
		<naam></naam>
		<voornaam></voornaam>
		<geslacht></geslacht>
		<geboortedatum></geboortedatum>
		<straat></straat>
		<huisnummer></huisnummer>
		<postcode></postcode>
		<gemeente></gemeente>
		<landcode></landcode>
		<ziekenfondscode></ziekenfondscode>
		<stamnummer></stamnummer>
		<risicocode1></risicocode1>
		<risicocode2></risicocode2>
		<ruraal></ruraal>
		<startdatumpal></startdatumpal>
		<rijksregisternummer></rijksregisternummer>
		<adressen>
			<adres>...</adres>
		</adressen>
	</patientgegevens>
	<patientgegevens>
		<patientgegevens_id></patientgegevens_id>
		<externeid></externeid>
		<naam></naam>
		<voornaam></voornaam>
		<geslacht></geslacht>
		<geboortedatum></geboortedatum>
		<straat></straat>
		<huisnummer></huisnummer>
		<postcode></postcode>
		<gemeente></gemeente>
		<landcode></landcode>
		<ziekenfondscode></ziekenfondscode>
		<stamnummer></stamnummer>
		<risicocode1></risicocode1>
		<risicocode2></risicocode2>
		<ruraal></ruraal>
		<startdatumpal></startdatumpal>
		<rijksregisternummer></rijksregisternummer>
		<adressen>
			<adres>...</adres>
		</adressen>
	</patientgegevens>

Node account (voorstel)

Dit is een node die verwijst naar de derdebetalercode in de uitgevoerdezorg node. Per unieke derdebetalercode mag er max 1 account element meegegeven worden. Dit laat toe om extra gegevens mee te geven ikv de facturatie aan niet-ziekefondsen (patienten, medische huizen, ziekenhuizen, verzekeringen, enz)

  • externeid: (string) Het externe id van het versturende systeem.
  • type (long): Indicator die aangeeft over welk soort account het gaat. Mogelijke waardes: 1=ziekenfonds, 2=verzekering, 3=patiënt, 4=ocmw, 5=medisch huis, 6=ziekenhuis
  • referentienr: (string) komt overeen met uitgevoerdezorg.derdebetalercode.
  • naam (string): De naam van de organisatie of achernaam van de persoon.
  • voornaam (string): De voornaam van de persoon, leeg indien een organisatie.
  • email: (string) email adres
  • taalcode (string): de ISO-639-1 taalcode waarin de factuur moet opgesteld worden. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes
    • Nederlands = nl
    • Frans = fr
    • Tweetalig = nlfr Indien geen taalcode wordt meegegeven of aangeduid, wordt de overeenkomstige taal van de postcode (Gewest) gebruikt.
  • rijksregisternr: (string) Indien persoon. INSZ, stamnummer of bij facturatie van zorgen buiten het ZIV (verzekering, ocmw, patient) en het rijksregisternummer of stamnummer is niet gekend, kan in dit veld een unieke identificatienummer meegegeven worden.
  • kbonr: (string) indien facturatie aan een organisatie/bedrijf, kan een KboNr meegegeven worden zodat de factuur correct opgemaakt kan worden en aan de juiste entiteit kan bezorgd worden via een eventueel electronische kanalen
  • rizivnr: (string) indien facturatie aan een andere zorgorganisatie zoals een groepering, ziekenhuis of medisch huis kan hier de rizivnr van deze organisatie meegegeven worden.
  • uwreferentie: (string) polisnummer, dossiernummer, ordernummer of andere referentie die voor de partij op de factuur moet verschijnen zodat men efficënt de link kan leggen met het eigen dossierbeheer systeem
  • telefoon: (string) gsm of telefoonnummer van de "account" waarmee TDM3 contact kan opnemen ikv verdere opvolging van de factuur
  • terattentievan: (string) hiermee kan verder gespecifieerd worden aan wie of welke afdeling binnen een organisatie de factuur mag gericht worden
  • facturatiekanaal: (int) 0=POST, 1=EBOX, 2=EMAIL, 3=PEPPOL. Hier kan aangegeven worden via welk kanaal de factuur moet/mag verstuurd worden. Afhankelijk van he kanaal, worden bepaalde informatievelden verplicht. Bvb: indien PEPPOL of EBOX => KBONr verplicht.
  • adressen: (complexeType) minstens 1 adres van het AdresType Factuur
  • metadata: (complexeType) zie uitleg bij metadata

Node uitgevoerdezorg

Per zorgverstrekking is er een uitgevoerdezorg node met hierin de volgende gegevens (in volgorde zoals ze hieronder staan):

  • input_uitgevoerdezorg_id (int): De uitgevoerdezorgid van het versturende systeem.
  • externeid (string): Het patientid van het versturende systeem refererend naar externid van patientgegevens.
  • datumuitvoering (dateTime): De datum waarop de prestatie is uitgevoerd.
  • zorgminuten: (int): het aantal minuten de uitgevoerdezorg heeft geduurd. Bvb ikv een complexe wondzorg.
  • datumvoorschrift (dateTime): De datum waarop de prestatie is voorgeschreven.
  • rizivnummervoorschrijver (string): De rizivnummer van de voorschrijvende geneesheer.
  • naamvoorschrijver (string): De naam van de voorschrijvende geneesheer.
  • remgeld (int): uitgedrukt als percentage van het persoonlijk aandeel dat wordt gevraagd, van 0 tem 100. 0 is geen remgeld tellen, 100 = het volledige persoonlijk aandeel wordt gevraagd.
  • nomenclatuurnummer (string): De nomenclatuurnummer van de prestatie.
  • pseudocodenummer (string): De pseudocode voor de nomenclatuur. Moet enkel ingevuld worden indien er geen nomenclatuurnummer bestaat (palliatieve zorgen en niet vergoedbare zorgen). Dan moet de nomenclatuurnummer 000000 zijn. Indien geen pseudocode veld opvullen met 000000.
  • kb90bedrag (double): Het bedrag van de uitgevoerde zorg die valt onder het KB van 1990. Voor deze zorg bestaat geen nomenclatuurnummer en moet 426856 als pseudocodenummer hebben.
  • BtwPercentage (int): Indien er voor de prestatie btw moet aangerekend worden, dient hier gespecifieerd te worden hoeveel het btw percentage is: 0, 6 of 21
  • BedragInclusiefBtw (boolean): Hiermee kan gespecifeerd worden hoe de btw berekening dient te gebeuren. Indien het kb90bedrag of de tariefberekening voor de nomenclatuurcode inclusief 21% btw is, dan moet waarde Ja (Boolean True) meegegeven worden. Indien TDM3 zelf btw bedrag dient te berekenen op het kb90 bedrag of het door TDM3 getarifieerde bedrag, dan moet hier waarde Nee (Boolean False) meegeven worden.
  • kb90omschrijving: een vrije omschrijving van de zorg die gefactureerd wordt onder de kb90 nomenclatuur.
    • Deze omschrijving zal verschijnen op het bewijsstuk naar de patiënt en op de factuur naar de patiënt of de verzekering
  • ziekenfondscode (string): Het ziekenfonds van de patiënt.
  • rizivnummerverpleegkundige (string): De rizivnummer van de verpleegkundige. Deze moet voorafgaan door 0 of 1 :
    • 0 : niet geconventioneerd
    • 1 : wel geconventioneerd
  • naamverpleegkundige (string): de naam van de verpleegkundige
  • patientgegevens_id (int): De unieke nummer van de patiënt binnen dit bestand.
  • bezoeknummer (int): Nummer van het bezoek.
  • rep_typebestemmeling_id (int): Indicator die aangeeft voor wie de factuur is. Mogelijke waardes: 1=ziekenfonds, 2=verzekering, 3=patiënt, 4=ocmw, 5=medisch huis,…
  • insuline (boolean): Dit zou op 'True' moeten staan wanneer de verpleegkundige een dossier bijhoudt van een diabetes patiënt en de verpleegkundige insuline inspuitingen geeft. De verpleegkundige krijgt dan een forfait honoraria (423231,423334). Dit forfait wordt dan door TDM3 toegevoegd.
  • derdebetalercode (string): Enkel voor niet-ziekenfonds facturen (patiënt, verzekering, medisch huis, ocmw, etc). Voor patiëntfacturen staat hier de patientnummer(dit mag een interne id zijn, eigen nummering,…), voor andere staat hierin de id van de verzekering in het versturende systeem. Dit veld mag maximum 10 posities lang zijn.
  • derdebetalernaam (string): Enkel voor niet-ziekenfonds facturen (patiënt, verzekering, medisch huis, ocmw, etc). Voor patiëntfacturen staat hier de naam van de patiënt, voor andere staat hier de naam van de verzekeringsinstelling.
  • derdebetaleradres (string): Enkel voor niet-ziekenfonds facturen (patiënt, verzekering medisch huis, ocmw, etc). Voor patiëntfacturen staat hier het adres van de patiënt, voor andere staat hier het adres van de verzekeringsinstelling.
  • derdebetaleremail (string): Enkel voor niet-ziekenfonds facturen (patiënt, verzekering medisch huis, ocmw, etc). Indien gewenst door de derde of de patiënt, kan hier het email adres meegegeven worden waarnaar de factuur verstuurd moet worden.
  • polisnummer (string): In geval van een arbeidsongeval staat hier het polisnummer.
  • dossiernummer (string): In geval van arbeidsongeval staat hier het dossiernummer.
  • datumongeval (dateTime): In geval van een arbeidsongeval staat hier de datum van het ongeval.
  • werkgever (string): In geval van een arbeidsongeval staat hier de naam van de werkgever.
  • TypeFacturering (string)
    • 0 = standaard factuur,
    • 3 = kredietnota
    • 5 = correctiefactuur voor forfaits verpleegkundige zorgen wegens declassering na bezoek adviserend geneesheer
  • rizivnummerzorgkundige (string): De rizivnummer van de zorgkundige
  • naamzorgkundige (string): De naam van de zorgkundige
  • ZHOpname (int): veld om aan te duiden of er die dag een opname/ontslag is in een ziekenhuis of andere zorginstelling. Bij waarde 1 en 2 zal TDM3 de pseudocode 426613 toevoegen in facturatie. Tevens zijn de waardes van belang m.b.t. het correct factureren van palliatieve forfaits, een forfait PC/C (uitzonderingsituaties).
    • 0 = geen opname
    • 1 = opname in ziekenhuis
    • 2 = ontslag in ziekenhuis
    • 3 = opname in andere verzorgingsinstelling
    • 4 = ontslag in andere verzorgingsinstelling
  • Locatie: Ikv Verordening van 28 juli 2003 bijlage 85, wordt hier de overeenkomstige pseudocode meegegeven die moeten vermeld worden bij de verstrekkingen van art. 8, §1, 3° van de nomenclatuur ("verstrekkingen verleend hetzij in de praktijkkamer van de beoefenaar van de verpleegkunde, hetzij in een hersteloord"). Deze pseudo-codes geven de plaats van verstrekking weer. Wordt ook gebruikt ikv diabeteseducatie via videoconsultatie tijdens COVID19-crisis. De betrekkelijke verstrekking wordt dan in dit element ingevuld.
  • typebezoek (int) – optioneel om mee te geven. Laat toe om presaties zoals 424874 ( wekelijkse voorbereiding van geneesmiddelen per os) die zijn uitgevoerd in een locatie waar geen vergoeding voor bestaat ('instelling/ hersteloord/praktijkkamer') toch tegen te houden
    • 1 - aan huis van de patiënt op weekdag
    • 2 - aan huis van de patiënt in weekend en op feestdagen
    • 3 - Praktijkkamer van de verpleegkundige
    • 4 - Homes minder validen
    • 5 - Dagverzorgings centrum
  • metadata(type metadata, optioneel element): een "key-value" pair (naam-waarde) van items waarbij optioneel meta informatie kan meegegeven, die niet direct te maken heeft met de tarificatie van prestaties.
xml
	<uitgevoerdezorg>
		<input_uitgevoerdezorg_id></input_uitgevoerdezorg_id>
		<externeid></externeid>
		<datumuitvoering></datumuitvoering>
		<datumvoorschrift></datumvoorschrift>
		<rizivnummervoorschrijver></rizivnummervoorschrijver>
		<naamvoorschrijver></naamvoorschrijver>
		<remgeld></remgeld>
		<nomenclatuurnummer></nomenclatuurnummer>
		<pseudocodenummer></pseudocodenummer>
		<kb90bedrag></kb90bedrag>
		<ziekenfondscode></ziekenfondscode>
		<rizivnummerverpleegkundige></rizivnummerverpleegkundige>
		<naamverpleegkundige></naamverpleegkundige>
		<patientgegevens_id></patientgegevens_id>
		<bezoeknummer></bezoeknummer>
		<rep_typebestemmeling_id></rep_typebestemmeling_id>
		<insuline></insuline>
		<derdebetalercode></derdebetalercode>
		<derdebetalernaam></derdebetalernaam>
		<derdebetaleradres></derdebetaleradres>
		<polisnummer></polisnummer>
		<dossiernummer></dossiernummer>
		<datumongeval></datumongeval>
		<werkgever></werkgever>
	</uitgevoerdezorg>
	<uitgevoerdezorg>
		<input_uitgevoerdezorg_id></input_uitgevoerdezorg_id>
		<externeid></externeid>
		<datumuitvoering></datumuitvoering>
		<datumvoorschrift></datumvoorschrift>
		<rizivnummervoorschrijver></rizivnummervoorschrijver>
		<naamvoorschrijver></naamvoorschrijver>
		<remgeld></remgeld>
		<nomenclatuurnummer></nomenclatuurnummer>
		<pseudocodenummer></pseudocodenummer>
		<kb90bedrag></kb90bedrag>
		<ziekenfondscode></ziekenfondscode>
		<rizivnummerverpleegkundige></rizivnummerverpleegkundige>
		<naamverpleegkundige></naamverpleegkundige>
		<patientgegevens_id></patientgegevens_id>
		<bezoeknummer></bezoeknummer>
		<rep_typebestemmeling_id></rep_typebestemmeling_id>
		<insuline></insuline>
		<derdebetalercode></derdebetalercode>
		<derdebetalernaam></derdebetalernaam>
		<derdebetaleradres></derdebetaleradres>
		<polisnummer></polisnummer>
		<dossiernummer></dossiernummer>
		<datumongeval></datumongeval>
		<werkgever></werkgever>
	</uitgevoerdezorg>

Node tarificatiedienst

Deze node bevat de code en naam van de tarificatiedienst waar de prestaties verwerkt zullen worden.

  • code (string): De code van de tarificatiedienst. Dit moet TDM3 zijn.
  • naam (string): De naam van de tarificatiedienst. Dit moet TDM3 zijn.

Voorbeeld:

xml
<tarificatiedienst>
	<code>TDM3</code>
	<naam>TDM3</naam>
</tarificatiedienst>
<tarificatiedienst>
	<code>TDM3</code>
	<naam>TDM3</naam>
</tarificatiedienst>

Node facturatieperiode

Deze node bevat het jaar en de maand van de verwerking van de prestaties.

  • jaar (int): Het jaar van de verwerking van de prestaties.
  • maand (int): De maand van de verwerking van de prestaties.

Voorbeeld:

xml
<facturatieperiode>
	<jaar></jaar>
	<maand></maand>
</facturatieperiode>
<facturatieperiode>
	<jaar></jaar>
	<maand></maand>
</facturatieperiode>

Node vereniging

Node vereniging

Deze node bevat de code en naam van de vereniging waar de prestaties vandaan komen.

  • code (string): De code van de vereniging (praktijk) waar de prestaties vandaan komen. Via TDM3 aan te vragen.
  • naam (string): De naam van de vereniging waar de prestaties vandaan komen.

Voorbeeld:

xml
<vereniging>
	<code></code>
	<naam></naam>
</vereniging>
<vereniging>
	<code></code>
	<naam></naam>
</vereniging>

Node prijsberekening

Deze node bevat een indicator die aangeeft of de prijsberekening een tijdelijke prijsberekening is of niet.

- tijdelijk (boolean): True als het een tijdelijke prijsberekening is.

xml
<prijsberekening>
	<tijdelijk>false</tijdelijk>
</prijsberekening>
<prijsberekening>
	<tijdelijk>false</tijdelijk>
</prijsberekening>

Node profielen

Per patientprofiel is er een profielen-node met daarin volgende gegevens (in volgorde zoals ze hieronder staan). De startdatum van het palliatief akkoord wordt op patientgegeven node meegegeven, in het veld "startdatumpal".

  • externeid (int): de patientid uit het versturende systeem refererend naar externid van patientgegevens.
  • startdatum (dateTime): Startdatum van het mycarenet akkoord/profiel
  • einddatum (dateTime): Einddatum van het mycarenet akkoord/profiel
  • patientgegevens_id (int): De unieke nummer van de patiënt binnen dit bestand.
  • profiel (string): Het type profiel van de patiënt.
  • toiletten (int): aantal toilletten *
    • wordt standaard niet ingevuld
    • wordt ingevuld met waarde '7' nav een van de uitzonderingen bij een T2 profiel, waardoor er wel een dagelijks toilet mag uitgevoerd worden
      • ‘desoriëntatie’, Matig / ernstig
      • ‘nachtelijke incontinentie’ vanaf een bepaalde score

Mogelijke waardes zijn :

profielOmschrijvingAantal toilleten
AProfiel A7
BProfiel B7
CProfiel C7
P2Palliatief Profiel2 (7*)
P7Palliatief Profiel7
PAForfait PA7
PBForfait PB7
PCForfait PC7
PNForfait PN7
PPForfait PP7
T2Profiel N2 (7*)
T7Profiel N7
xml
<profielen>
	<externeid></externeid>
	<startdatum></startdatum>
	<einddatum></einddatum>
	<patientgegevens_id><patientgegevens_id>
	<profiel></profiel>
</profielen>
<profielen>
	<externeid></externeid>
	<startdatum></startdatum>
	<einddatum></einddatum>
	<patientgegevens_id><patientgegevens_id>
	<profiel></profiel>
</profielen>

Node lezingidentiteit

Dit is enkel van toepassing bij facturatie via electronische derdebetaler! Maw, niet bij facturatie naar een Medisch huis, verzekering, patiënt,…

  • Vanaf 1/10/2017 is er verplichte verificatie van de identiteit van de patiënt, bij toepassing van facturatie via electronische derdebetaler
  • De richtlijnen omtrent “lezing identiteit node” in deze xml volgen 1-op-1 de richtlijnen van de ‘groene bijbel’ (instructies electronische facturatie)
  • Elk bezoek bij elke patiënt, dat via electronische derdebetaler wordt gefactureerd, geeft dus aanleiding tot een “lezingidentiteit” node (vanaf 1/10/2017).
  • Zorgen die geen bezoek vereisen en autonoom voorkomen, geven ook aanleiding tot een “lezingidentiteit” node, maar dan met “typevandrageridentiteitsdocument” = 7 en “redengebruikvignet” = 1
  • TDM3 zal ter hoogte van de facturatie rekening houden met enkel de lezingen identiteit die van toepassing zijn.

De volgende gegevens zijn vereist.

  • externeid (string): de patientid uit het versturende systeem refererend naar externid van patientgegevens. Cfr de uitgevoerdezorg node

  • patientgegevens_id (int): De unieke nummer van de patiënt binnen dit bestand. Cfr de uitgevoerdezorg node

  • redenmanueleinvoering (int):

    • Mogelijke waardes
    1. Niet van toepassing
    2. Gebruik identiteitsdocument zonder chip
    3. Onbeschikbaarheid kaartlezer
    4. Uitgestelde verificatie zonder panne, omdat de patiënt geen geldig identiteitsdocument kon voorleggen
    5. Uitgestelde verificatie zonder panne, omdat vergeten werd om het identiteitsdocument in te lezen
    6. Gebrek aan interconnectiviteit tussen software
    7. Rechthebbende bezig geen identiteitsdocument (zoals bedoeld in artikel 3 van het KB 18/09/2015)
  • datumuitvoering (dateTime): de datum van het bezoek, cfr datumuitvoering veld in uitgevoerdezorg node

  • bezoeknummer (int): Nummer van het bezoek. Cfr node uitgevoerdezorg.

  • datumlezingidentiteitsdocument (dateTime): datum waarop het identiteitsdocument is ingelezen. Dit element moet steeds ingevuld worden, behalve indien “typevanlezingidentiteitsdocument” = 4 en redenmanueleinvoering = 3.

  • identificatiepatient (string): de rijksregisternr, insz van de rechthebbende, cfr patientgegeven node.

  • typevanlezingidentiteitsdocument (string): Mogelijke waardes

    1. Lezing van de chipkaart
    2. Lezing van de streepjescode
    3. Lezing QR code
    4. Manuele invoering - Bij gebruik van deze waarde moet in “redenmanueleinvoering“ de reden vermeld worden.
    • A: Elektronische invoering (itsme®)
  • typevandrageridentiteitsdocument (string):

    1. Geen (enkel wanneer Reden Manuele Invoering = 7, rechthebbende bezig geen identiteitsdocument)
    2. Belgische elektronische identiteitskaart (of Kids-id)
    3. Elektronische vreemdelingenkaart
    4. Kid-id kaart (*)
      • mogelijk tot en met gefactureerde maand december 2016; vanaf gefactureerde maand januari 2017 moet waarde 1 gebruikt worden ingeval van Kids-id.
    5. ISI+ kaart
    6. Elektronisch verblijfsdocument
    7. Een nog geldige sociale identiteitskaart (SIS-kaart) (**)
      • Niet meer geldig vanaf 01/01/2017
    8. Een vignet met streepjescode
      • Bij gebruik van deze waarde, moet in element “redengebruikvignet” de reden vermeld worden.
    9. Attest van sociaal verzekerde
    10. Attest van verlies of diefstal van Belgische elektronische
    • A: Elektronische invoering (itsme®)
  • redengebruikvignet (int):

    • Mogelijke waardes
    1. Niet van toepassing
    2. Rechthebbende niet aanwezig tijdens verstrekking en gelijktijdige aanwezigheid van rechthebbende en zorgverlener niet reglementair vereist
    3. Rechthebbende bezit geen identiteitsdocument
  • uurvanlezingidentiteitsdocument (string): formaat HHmm

    • Voorbeeld: 1510, 0109, 1305, etc
    • dit element moet steeds ingevuld worden, behalve indien “typevanlezingidentiteitsdocument” = 4 en “redenmanueleinvoering” = 3
  • rizivnummerverstrekker (string): de rizivnummer van de verstrekker

  • serienummervandedrager (string): Het serienummer van de drager (eID-kaart, …) moet in dit element vermeld worden. Deze zone moet steeds ingevuld worden, ook ingeval van manuele invoering, behalve indien typevandrageridentiteitsdocument = 7, 8 of 9.

  • nummerbewijsstuk (string): Het nummer van het bewijsstuk afgeleverd aan de patiënt moet in deze zone vermeld worden. Dit hoeft niet ingevuld te worden wanneer de TDM3 Facturatiedienst het bewijsstuk opmaak, dit is dus de standaard situatie!

Node kennsigevingwondzorg

Op basis de zorgduurte van de complexe wondzorgen (zie node uitgevoerdezorg 'zorgminuten' ) die dag en de aanwezige kennisgeving Wondzorg, kan TDM3 voor een specifieke dag het bijkomend honorarium complexe wondzorg toevoegen. Deze node volgt de mycarenet berichtgeving. Zie ook verduidelijking hervorming wondzorg december 2022

  • externeid (string): de patientid uit het versturende systeem refererend naar externid van patientgegevens.
  • patientgegevens_id (long): De unieke nummer van de patiënt binnen dit bestand.
  • identificatiepatient (string): de rijksregisternr, insz van de rechthebbende, cfr patientgegeven node.
  • startdatum (dateTime): Startdatum van de mycarenet kennisgeving
  • einddatum (dateTime): Einddatum van de mycarenet kennisgeving
  • typecomplexewondzorg (int): Het type complexe wondzorg.
    • 3 = wondzorg tussen 30 en 59 minuten, eerste kennisgeving voor een periode van maximum 3 maanden
    • 4 = wondzorg tussen 60 en 89 minuten, eerste kennisgeving voor een periode van maximum 3 maanden
    • 5 = wondzorg langer dan 89 minuten, eerste kennisgeving voor een periode van maximum 3 maanden
    • 6 = wondzorg tussen 30 en 59 minuten, hernieuwing van kennisgeving voor een periode van maximum 3 maanden
    • 7 = wondzorg tussen 60 en 89 minuten, hernieuwing van kennisgeving voor een periode van maximum 3 maanden
    • 8 = wondzorg langer dan 89 minuten, hernieuwing van kennisgeving voor een periode van maximum 3 maanden
xml
    <kennisgevingwondzorg>
				<externeid>198</externeid>
				<patientgegevens_id>45</patientgegevens_id>
				<identificatiepatient>20123112345</identificatiepatient>
				<startdatum>2022-12-05T00:00:00</startdatum>
				<einddatum>2023-03-05T00:00:00</einddatum>		
				<typecomplexewondzorg>3</typecomplexewondzorg>
	</kennisgevingwondzorg>
    <kennisgevingwondzorg>
				<externeid>198</externeid>
				<patientgegevens_id>45</patientgegevens_id>
				<identificatiepatient>20123112345</identificatiepatient>
				<startdatum>2022-12-05T00:00:00</startdatum>
				<einddatum>2023-03-05T00:00:00</einddatum>		
				<typecomplexewondzorg>3</typecomplexewondzorg>
	</kennisgevingwondzorg>

Type “metadata” en optioneel element metadata op patientgegeven en uitgevoerdezorg

metadata (type metadata, optioneel element): een “key-value” pair (naam-waarde) van items waarbij optioneel meta informatie kan meegegeven. Dit laat toe om op een flexibel manier informatie mee te geven die niet direct te maken heeft met de tarificatie van prestaties, zonder steeds het XSD schema aan te passen. Het metadata is volledig optioneel voor de software ontwikkelaar van het END. Welke informatie die wordt meegegeven is, zoals steeds, nav concrete afspraken. Zowel naam als waarde zijn van type “string”.

xml
<metadata>
      <item>
        <naam>venootschap</naam>
        <waarde>de zonnebloem</waarde>
      </item>
      <item>
        <naam>ronde</naam>
        <waarde>tour 1</waarde>
      </item>
    </metadata>
<metadata>
      <item>
        <naam>venootschap</naam>
        <waarde>de zonnebloem</waarde>
      </item>
      <item>
        <naam>ronde</naam>
        <waarde>tour 1</waarde>
      </item>
    </metadata>

Opmerkingen

Het dateTime formaat

Dit formaat wordt als volgt gedefinëerd: JJJJ-MM-DDTHH:MM:SS.

  • JJJJ: jaar (4 posities)
  • MM: maand (2 posities)
  • DD: dag (2 posities)
  • T: vaste waarde, duidt aan dat de tijd volgt.
  • HH: uur (2 posities)
  • MM: minuten (2 posities)
  • SS: seconden (2 posities)

Benaming van de velden

Aangezien XML case-sensitive is moeten alle veldnamen in de juiste case staan zoals in de xsd! De opgegeven benamingen moeten dus letterlijk gebruikt worden.

Het veld patientgegevens_id

Per patientgegeven-node bestaat er een unieke patientgegevens_id. Deze id moet op elke uitgevoerdezorg-node en op elk profielen-node van de patiënt ingevuld worden. Op basis van dit veld, samen met het veld ‘externeid’, worden dan de uitgevoerde zorgen en profielen gelinkt aan de patiënt.

In elk XML-bestand wordt er begonnen met patientgegevens_id 1 voor de eerste patiënt.

Het veld externeid

Per patientgegeven-node bestaat er een unieke externeid, afkomstig uit het versturende systeem. Deze id moet op elke uitgevoerdezorg-node en op elke profielen-node van de patiënt ingevuld worden. Op basis van dit veld, samen met het veld ‘patientgegevens_id’, worden dan de uitgevoerde zorgen en profielen gelinkt aan de patiënt.

Volledig voorbeeld

Deze XML heeft 2 patiënten, met per patiënt 1 uitgevoerde zorg en 1 profiel. De eerste patiënt is een patiënt die aangesloten is bij een ziekenfonds, de tweede patiënt is verzekerd bij Fortis AG.

xml
<pakketgegevens>
	<softwarehuis>
		<code>A001</code>
		<naam>AAAAA</naam>
		<telefoonnummer>012/345678</telefoonnummer>
		<email>info@aaaaa.be</email>
	</softwarehuis>
	<patientgegevens>
		<patientgegevens_id>1</patientgegevens_id>
		<externeid>23123</externeid>
		<naam>PEETERS</naam>
		<voornaam>PETER</voornaam>
		<geslacht>M</geslacht>
		<geboortedatum>1920-12-31T00:00:00           </geboortedatum>
		<straat>Kerkstraat</straat>
		<huisnummer>1</huisnummer>
		<postcode>9000</postcode>
		<gemeente>Gent</gemeente>
		<landcode>BE</landcode>
		<ziekenfondscode>131</ziekenfondscode>
		<stamnummer/>
		<risicocode1>110</risicocode1>
		<risicocode2>110</risicocode2>
		<ruraal>false</ruraal>
		<startdatumpal/>
		<rijksregisternummer>20123112345</rijksregisternummer>
	</patientgegevens>
	<patientgegevens>
		<patientgegevens_id>2</patientgegevens_id>
		<externeid>23045</externeid>
		<naam>JANSSEN</naam>
		<voornaam>JAN</voornaam>
		<geslacht>M</geslacht>
		<geboortedatum/>
		<straat>Kerkstraat</straat>
		<huisnummer>2</huisnummer>
		<postcode>9000</postcode>
		<gemeente>Gent</gemeente>
		<landcode>BE</landcode>
		<ziekenfondscode/>
		<stamnummer/>
		<risicocode1/>
		<risicocode2/>
		<ruraal>false</ruraal>
		<startdatumpal/>
		<rijksregisternummer>13456724561</rijksregisternummer>
	</patientgegevens> 
	<uitgevoerdezorg>
		<input_uitgevoerdezorg_id>1234</input_uitgevoerdezorg_id>
		<externeid>23123</externeid>
		<datumuitvoering>2006-05-01T17:00:00           </datumuitvoering>
		<datumvoorschrift>2006-04-25T00:00:00           </datumvoorschrift>
		<rizivnummervoorschrijver>10765119340</rizivnummervoorschrijver>
		<naamvoorschrijver>WITTERS KATRIJN</naamvoorschrijver>
		<remgeld/>
		<nomenclatuurnummer>423275</nomenclatuurnummer>
		<pseudocodenummer>000000</pseudocodenummer>
		<kb90bedrag/>
		<ziekenfondscode/>
		<rizivnummerverpleegkundige>148594426401</rizivnummerverpleegkundige>
		<patientgegevens_id>1</patientgegevens_id>
		<bezoeknummer>1</bezoeknummer>
		<rep_typebestemmeling_id>1</rep_typebestemmeling_id>
		<insuline>false</insuline>
		<vorige_factuur_id/>
		<derdebetalercode/>
		<derdebetalernaam/>
		<derdebetaleradres/>
		<polisnummer/>
		<dossiernummer/>
		<datumongeval/>
		<werkgever/>
		<naamverwijzing/>
		<datumverwijzing/>
	</uitgevoerdezorg>
	<uitgevoerdezorg>
		<input_uitgevoerdezorg_id>37400</input_uitgevoerdezorg_id>
		<externeid>23045</externeid>
		<datumuitvoering>2006-05-25T18:00:00           </datumuitvoering>
		<datumvoorschrift>2006-05-24T00:00:00           </datumvoorschrift>
		<rizivnummervoorschrijver>17264911340</rizivnummervoorschrijver>
		<naamvoorschrijver>VOSSEN C</naamvoorschrijver>
		<remgeld/>
		<nomenclatuurnummer>423275</nomenclatuurnummer>
		<pseudocodenummer>000000</pseudocodenummer>
		<kb90bedrag/>
		<ziekenfondscode/>
		<rizivnummerverpleegkundige>148946002401</rizivnummerverpleegkundige>
		<patientgegevens_id>2</patientgegevens_id>
		<bezoeknummer>1</bezoeknummer>
		<rep_typebestemmeling_id>2</rep_typebestemmeling_id>
		<insuline>false</insuline>
		<vorige_factuur_id/>
		<derdebetalercode>6</derdebetalercode>
		<derdebetalernaam>Fortis AG</derdebetalernaam>
		<derdebetaleradres>E.Jacqmainlaan</derdebetaleradres>
		<polisnummer/>
		<dossiernummer/>
		<datumongeval/>
		<werkgever/>
		<naamverwijzing/>
		<datumverwijzing/>
	</uitgevoerdezorg>
	<tarificatiedienst>
		<code>TDM3</code>
		<naam>TDM3</naam>
	</tarificatiedienst>
	<facturatieperiode>
		<jaar>2006</jaar>
		<maand>5</maand>
	</facturatieperiode>
	<vereniging>
		<code>7139</code>
		<naam>Mederi NV</naam>
	</vereniging>
	<prijsberekening>
		<tijdelijk>false</tijdelijk>
	</prijsberekening>
	<profielen>
		<externeid>23123</externeid>
		<startdatum>2006-01-01T00:00:00           </startdatum>
		<einddatum>2006-12-31T00:00:00           </einddatum>
		<patientgegevens_id>1</patientgegevens_id>
		<profiel>A</profiel>
	</profielen>
	<profielen>
		<externeid>23045</externeid>
		<startdatum>2006-04-12T00:00:00           </startdatum>
		<einddatum>2007-04-11T00:00:00           </einddatum>
		<patientgegevens_id>2</patientgegevens_id>
		<profiel>T7</profiel>
	</profielen>
</pakketgegevens>
<pakketgegevens>
	<softwarehuis>
		<code>A001</code>
		<naam>AAAAA</naam>
		<telefoonnummer>012/345678</telefoonnummer>
		<email>info@aaaaa.be</email>
	</softwarehuis>
	<patientgegevens>
		<patientgegevens_id>1</patientgegevens_id>
		<externeid>23123</externeid>
		<naam>PEETERS</naam>
		<voornaam>PETER</voornaam>
		<geslacht>M</geslacht>
		<geboortedatum>1920-12-31T00:00:00           </geboortedatum>
		<straat>Kerkstraat</straat>
		<huisnummer>1</huisnummer>
		<postcode>9000</postcode>
		<gemeente>Gent</gemeente>
		<landcode>BE</landcode>
		<ziekenfondscode>131</ziekenfondscode>
		<stamnummer/>
		<risicocode1>110</risicocode1>
		<risicocode2>110</risicocode2>
		<ruraal>false</ruraal>
		<startdatumpal/>
		<rijksregisternummer>20123112345</rijksregisternummer>
	</patientgegevens>
	<patientgegevens>
		<patientgegevens_id>2</patientgegevens_id>
		<externeid>23045</externeid>
		<naam>JANSSEN</naam>
		<voornaam>JAN</voornaam>
		<geslacht>M</geslacht>
		<geboortedatum/>
		<straat>Kerkstraat</straat>
		<huisnummer>2</huisnummer>
		<postcode>9000</postcode>
		<gemeente>Gent</gemeente>
		<landcode>BE</landcode>
		<ziekenfondscode/>
		<stamnummer/>
		<risicocode1/>
		<risicocode2/>
		<ruraal>false</ruraal>
		<startdatumpal/>
		<rijksregisternummer>13456724561</rijksregisternummer>
	</patientgegevens> 
	<uitgevoerdezorg>
		<input_uitgevoerdezorg_id>1234</input_uitgevoerdezorg_id>
		<externeid>23123</externeid>
		<datumuitvoering>2006-05-01T17:00:00           </datumuitvoering>
		<datumvoorschrift>2006-04-25T00:00:00           </datumvoorschrift>
		<rizivnummervoorschrijver>10765119340</rizivnummervoorschrijver>
		<naamvoorschrijver>WITTERS KATRIJN</naamvoorschrijver>
		<remgeld/>
		<nomenclatuurnummer>423275</nomenclatuurnummer>
		<pseudocodenummer>000000</pseudocodenummer>
		<kb90bedrag/>
		<ziekenfondscode/>
		<rizivnummerverpleegkundige>148594426401</rizivnummerverpleegkundige>
		<patientgegevens_id>1</patientgegevens_id>
		<bezoeknummer>1</bezoeknummer>
		<rep_typebestemmeling_id>1</rep_typebestemmeling_id>
		<insuline>false</insuline>
		<vorige_factuur_id/>
		<derdebetalercode/>
		<derdebetalernaam/>
		<derdebetaleradres/>
		<polisnummer/>
		<dossiernummer/>
		<datumongeval/>
		<werkgever/>
		<naamverwijzing/>
		<datumverwijzing/>
	</uitgevoerdezorg>
	<uitgevoerdezorg>
		<input_uitgevoerdezorg_id>37400</input_uitgevoerdezorg_id>
		<externeid>23045</externeid>
		<datumuitvoering>2006-05-25T18:00:00           </datumuitvoering>
		<datumvoorschrift>2006-05-24T00:00:00           </datumvoorschrift>
		<rizivnummervoorschrijver>17264911340</rizivnummervoorschrijver>
		<naamvoorschrijver>VOSSEN C</naamvoorschrijver>
		<remgeld/>
		<nomenclatuurnummer>423275</nomenclatuurnummer>
		<pseudocodenummer>000000</pseudocodenummer>
		<kb90bedrag/>
		<ziekenfondscode/>
		<rizivnummerverpleegkundige>148946002401</rizivnummerverpleegkundige>
		<patientgegevens_id>2</patientgegevens_id>
		<bezoeknummer>1</bezoeknummer>
		<rep_typebestemmeling_id>2</rep_typebestemmeling_id>
		<insuline>false</insuline>
		<vorige_factuur_id/>
		<derdebetalercode>6</derdebetalercode>
		<derdebetalernaam>Fortis AG</derdebetalernaam>
		<derdebetaleradres>E.Jacqmainlaan</derdebetaleradres>
		<polisnummer/>
		<dossiernummer/>
		<datumongeval/>
		<werkgever/>
		<naamverwijzing/>
		<datumverwijzing/>
	</uitgevoerdezorg>
	<tarificatiedienst>
		<code>TDM3</code>
		<naam>TDM3</naam>
	</tarificatiedienst>
	<facturatieperiode>
		<jaar>2006</jaar>
		<maand>5</maand>
	</facturatieperiode>
	<vereniging>
		<code>7139</code>
		<naam>Mederi NV</naam>
	</vereniging>
	<prijsberekening>
		<tijdelijk>false</tijdelijk>
	</prijsberekening>
	<profielen>
		<externeid>23123</externeid>
		<startdatum>2006-01-01T00:00:00           </startdatum>
		<einddatum>2006-12-31T00:00:00           </einddatum>
		<patientgegevens_id>1</patientgegevens_id>
		<profiel>A</profiel>
	</profielen>
	<profielen>
		<externeid>23045</externeid>
		<startdatum>2006-04-12T00:00:00           </startdatum>
		<einddatum>2007-04-11T00:00:00           </einddatum>
		<patientgegevens_id>2</patientgegevens_id>
		<profiel>T7</profiel>
	</profielen>
</pakketgegevens>